Toronto, Ontario

Sunday, September 24, 2017

Harbourfront Centre | 11:00 am - 6:00 pm

Change Location
Menu

Select your Location:

X

About Us

The Word On The Street is a non-profit organization that celebrates Canadian reading, writing, and champions literacy primarily through a free, annual outdoor festival. Each September, in communities from coast-to-coast, we invite everyone to participate in hundreds of author events, presentations and workshops, and to browse a marketplace that boasts the best selection of Canadian books and magazines you’ll find anywhere. And it’s free!

-

The Word on the Street est un organisme sans but lucratif qui célèbre la lecture et la littérature canadienne et se fait le défenseur de l’alphabétisation principalement par un festival annuel gratuit, en plein air. Chaque mois de septembre, dans des communautés d’un océan à l’autre, nous invitons tout le monde à participer à des centaines d’événements avec des auteurs, des présentations et des ateliers, et à visiter un marché qui offre la meilleure sélection de livres et de magazines canadiens qui soit. Et c’est gratuit!

About The Word On The Street Toronto

Mission

The Word On The Street Toronto is a non-profit organization that celebrates Canadian reading, writing, and champions literacy, primarily through a free, annual outdoor festival.

Objectives:

  • To ensure that the people of Toronto know about the annual festival, and value it as having the best and broadest offerings within the Canadian publishing industry.
  • To ensure that The Word On The Street helps Toronto become 100% literate through its effective support for literacy awareness and programs.
  • To ensure that The Word On The Street Toronto is a valuable and vital event for the Canadian publishing industry and a top choice for Canadian authors, publishers and booksellers.

À propos de The Word on the Street Toronto

Mission

The Word on the Street Toronto est un organisme sans but lucratif qui célèbre la lecture et la littérature canadienne et se fait le défenseur de l’alphabétisation principalement par un festival annuel gratuit, en plein air.

Objectifs :

  • Veiller à ce que la population de Toronto connaisse le festival annuel, et le valorise comme ayant l’offre la plus large et la plus diversifiée de l’industrie canadienne de l’édition.
  • S’assurer que The Word on the Street aide Toronto à atteindre un taux d’alphabétisation de 100 % grâce à son soutien efficace à la sensibilisation et à des programmes d’alphabétisation.
  • S’assurer que The Word on the Street soit un événement important et vital pour l’industrie canadienne de l’édition et un premier choix pour les auteurs, éditeurs et libraires canadiens.